joi, 13 iunie 2013

ICERTIAS: Romanii apreciaza cel mai mult marcile Milka, Nokia, Adidas, Dacia sau Nivea

Publicat de Unknown la 12:44

Studiul ICERTIAS - Best Buy Award - Romania 2013/2014: Potrivit primului studiu de cercetare „Best Buy Award” realizat in Romania, brandurile Milka, Nokia, Adidas, Dacia sau Nivea sunt cele mai apreciate din punct de vedere al raportului calitate-pret.
Zurich, Bucureşti, 12 iunie 2013: Pentru romani, brandurile Milka, Nokia, Adidas, Dacia sau Nivea sunt simboluri tipice ale celui mai bun raport calitate-pret (cea mai buna valoare) de pe piata romaneasca.

Acestea sunt rezultatele primului studiu de cercetare Best Buy Award din Romania efectuat de organizatia elvetiana ICERTIAS. Organizatia masoara gradul de experimentare si satisfactie al cetatenilor in ceea ce priveste raportul calitate-pret al produselor si serviciilor comercializate. Studiul a fost realizat in aprilie 2013.
Ca parte a studiului de cercetare Best Buy Award, respondentii au fost intrebati care considera ca este cel mai bun raport calitate-pret conform experientei lor personale, pentru o categorie de produse sau servicii pe piata romaneasca.
Studiul a cuprins 56 de categorii economice diferite, cum ar fi: vanzare cu amanuntul, alimentatie, incaltaminte, imbracaminte, cosmetice, electrocasnice, telecomunicatii, finante si altele.
Intrebarile studiului Best Buy Award au fost deschise, in sensul ca persoanelor interogate nu li s-a oferit in prealabil o lista de raspunsuri posibile. Respondentii au putut numi in mod liber furnizori de produse si servicii, care, conform experientei lor, au cel mai bun raport calitate-pret de pe piata.
Invitati sa mentioneze „numele ciocolatei care, conform opiniei si experientei dumneavoastra personale, ofera cel mai bun raport calitate-pret de pe piata romaneasca”, majoritatea celor chestionati au raspuns „Milka”.
La categoria „crema de fata“, locul intai (cel mai mare numar de voturi dintre consumatorii romani) a fost castigat de Nivea, in timp ce, la categoria incaltaminte sport, pozitia numarul unu a fost ocupata de Adidas.
Castigatorii celorlalte categorii sunt Nokia (telefoane mobile), Dacia (automobile), Acer (computere portabile), Arctic (aparate de uz casnic), Rama (margarina), Maggi (supe instant „la plic”), Danone (probiotice), Jacobs (cafea instant), Head&Shoulders (sampon de par), Ariel (detergent de rufe) etc.
Important de mentionat este ca studiul Best Buy Award nu masoara capitalul brandului sau cota de piata. Pentru a masura raportul calitate-pret al bunurilor şi serviciilor de pe piata, au fost luate in considerare exclusiv experienta, opinia, satisfactia si percepţia consumatorilor.
Metodologie şi esantionare
Studiul de cercetare Best Buy Award - Romania - 2013/2014 a fost condus de organizatia elvetiana ICERTIAS - Asociatia Internationala de Certificare GmbH, pe un esantion de 1.200 de persoane, cetateni romani - numai utilizatori Internet - cu varsta de peste 15 ani. Sondajul a fost realizat pe baza unui chestionar web, in perioada 15-28 aprilie 2013, care a urmat metoda CAWI - DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing - Deep Mind Awareness).
***
Despre proiectul Best Buy Award
Astazi, mai mult ca niciodata, cumparatorii sunt foarte atenti la modul in care isi cheltuiesc banii. Inainte de a lua o decizie, consumatorii de azi compara pretul şi calitatea fiecarui produs pe care doresc sa-l cumpere. Raportul dintre un pret bun si cea mai buna calitate posibila (Best Buy) este mai important acum decat oricand pentru consumatorul european obisnuit.
Best Buy Award este un proiect al organizatiei elvetiene ICERTIAS - Asociatia Internationala de Certificare GmbH, cu sediul in Zurich, Elvetia.
Misiunea principala a studiului Best Buy Award este aceea de a obtine o perspectiva cat mai exacta a experientei si a perceptiei utilizatorului asupra produselor si serviciilor care le ofera cel mai bun raport calitate-pret (asa numita cea mai buna cumparatura).
Scopul proiectului „Best Buy Award“ si a certificatului aferent este simplificarea cautarii celor mai bune produse si servicii, la cel mai bun pret. Acesta este destinat cumparatorilor de pe piata locala si internationala.
Studiul Best Buy Award este condus conform prevederilor „Codex-ului international pentru implementarea cercetarilor sociale si de piata” adoptat de catre Camera Internationala de Comert (ICC) si de Societatea Europeana de Cercetare a Opiniei si a Pietei (ESOMAR).
Informatii suplimentare:
Best Buy Award International
ICERTIAS - Asociatia Internationala de Certificare GmbH
Lowenstrasse 54
8001 Zurich, Elvetia
CONTACT DE PRESA
ICERTIAS Dep. mass-media: +41 43 508 1051
press(at)icertias(dot)org
***
Despre ICERTIAS
ICERTIAS - Asociatia Internationala de Certificare este o organizatie privata, independenta politic, cu sediul in Zurich, Elvetia. ICERTIAS stimuleaza metode inovatoare de testare de piata si de cercetare la nivel local si international. Organizatia este axata in principal pe recunoasterea si promovarea la nivel mondial a calitatii si valorii produselor. ICERTIAS incurajeaza, de asemenea, armonizarea la nivel international a noilor metode de testare cu cele actuale, cercetarea si certificarea organizatiilor si promoveaza dezvoltarea colaborarii in ceea ce priveste testarea, cercetarea si instrumentele de certificare, dincolo de frontierele nationale. Operand din perspectiva consumatorului, ICERTIAS educa organizatiile locale pentru a promova produse si servicii testate pentru a indeplini standardele de inalta calitate, a oferi o valoare mai buna si pentru a extinde aceasta calitate pe pietele locale si internationale. Pe plan international, ICERTIAS este acum cel mai bine cunoscuta pentru sistemele de cercetare si certificare BestBuy Award (www.bestbuyaward.org) si QUDAL – Medalia calitatii (www.qudal.com).

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Monden la superlativ! Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Ugg Boots Sale | web hosting