Campania „Dove Real
Beauty Sketches” subliniază diferența majoră dintre imaginea de sine și
percepția celorlalți despre tine -
Dove crede că fiecare
femeie are dreptul la frumusețe și fericire. În contextul în care 78% dintre
românce se declară cel mai aprig critic al felului în care arată*, Dove își
asumă misiunea de a crea o lume în care frumusețea este o sursă de încredere,
nu de anxietate. Pentru a sublinia diferența majoră care există între felul în
care noi femeile ne percepem și felul în care suntem văzute de ceilalți, Dove a
realizat un experiment, surprins într-un scurt film documentar - Dove
Real Beauty Sketches, prin care ne oferă motivația necesară să ne
descoperim propria frumusețe. În doar 4 zile de la lansare, filmulețul a
generat peste 8,400,000 de accesări.
În filmul Dove
Real Beauty Sketches este prezentat Gil Zamora, un fost grafician criminalist
instruit de FBI cu o experiență de 28 de ani, timp în care a realizat peste 3,000
de schițe.
Acesta desenează
portretele a șapte femei doar pe baza descrierilor pe care acestea și le fac,
fiind separați de o cortină. Artistul face o nouă serie de potrete acelorași
femei, de data aceasta bazându-se pe descrierile făcute de persoane necunoscute,
cu care femeile și-au petrecut puțin timp înainte de experiment. Majoritatea
schițelor realizate în urma descrierilor făcute de străini ilustrează femeile
mult mai aproape de realitate: sunt mai frumoase și mai fericite.
Experimentul demonstrează faptul că atunci când vine vorba de
propria persoană, presiunea de a fi frumoasă vine cel mai mult din interior.
”Când am fost rugat să fac parte din filmul Dove nu mi-am imaginat că
cele două portrete robot pot fi atât de diferite”, a declarat Gil Zamora, grafician
criminalist. ”Ceea ce m-a impresionat cu
adevărat au fost reacțiile femeilor când au vazut cele două portrete unul lângă
altul. Cred că majoritatea dintre ele au conștientizat că aveau o percepție
distorsionată despre sine care le-a influențat semnificativ viața.”
O
schiță valoarează o mie de cuvinte
Filmul surprinde
reacțiile femeilor legate de percepția propriei persoane și cum aceasta le
influențează aspecte importante din viața lor. Filmul inspiră femeile și
privitorii deopotrivă să-și descopere propria frumusețe.
”Acest experiment social este o modalitate prin care Dove își susține
angajamentul de a încuraja femeile să aibă încredere în sine. Sperăm că filmul Dove Real Beauty Sketches le va inspira
să-și schimbe viziunea despre propria frumusețe și să înțeleagă cum sunt
percepute de ceilalți”, a subliniat Dan Oprescu, Brand Building
Director Unilever South Central Europe.
”Ești mult mai frumoasă decât crezi”
Acesta este mesajul
principal pe care Dove dorește să-l transmită femeilor. Mai mult, Dove
urmărește să schimbe percepția femeilor despre frumusețe și, implicit,
statistica conform căreia doar 3% dintre românce se consideră frumoase*. Dove
crede că atunci când arăți și te simți bine, ești mai fericită.
Te invităm să vizionezi
filmul Dove Real Beauty Sketches și să te bucuri de propria frumusețe:
*studiu “The real truth about beauty” (Edelman, Septembrie 2010) pe 6400
femei la nivel global, din grupa de vârstă 18-64 ani, dintre care 300 de femei
din România.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu